Hittat, länkat, kommenterat – February 9, 2014

av Emanuel Karlsten den februari 9, 2014

i Länkkommentarer

  1. Corporate Viral Advertising Zombie Botnets Need a Shovel to the Head — Medium:

    Kanske det dummaste reklamförsöket på Twitter någonsin. Använda spam för att likna en zombieattack mot profilerade twitteranvändare. Vem skulle kunna tänkas ens bli glad av en sådan grej?

  2. Mittmedia börjar trycka dagtid | Medievärlden:

    Så har då tidningsdöden kommit på riktigt i Sverige. Och koncernen mittmedia var först ut. Tidningar kommer inte längre tryckas på natten, utan dagtid. Detta eftersom koncernen inte ser en framtid att locka läsare till papperstidningen. Så krasst uttrycker man det, så krasst är det.
    Vem följer?

  3. Därför drar de in 50 miljoner visningar:

    Det är så fascinerande det här, all den kunskapen som sker bakom kulisserna kring Youtube-klipp och de som tjänar pengar på dem. Och att United screens har 50 miljoner visningar i månaden – wow.

  4. http://mobile.nytimes.com/2014/02/02/opinion/sunday/kristof-dylan-farrows-story.html?_r=0&referrer=:

    Det här var det vidrigaste. Woody Allens styvdotter kommer ut och berättar om övergreppen Woody utsatte henne för.

  5. Zlatans film – en fullträff rakt i målet | Herman Lindqvist | Kolumnister | Nyheter | Aftonbladet:

    Det här var väl väldigt intressant och välskrivet om vad Zlatans volvoreklam gjort för den svenska nationalismen. Av Herman Lindqvist, av alla människor! (välkommen tillbaka!)

  6. Nya FRA-domaren Hases Per Sjöblom: Jag är ingen expert – NyTeknik:

    Det här känns ju tryggt. Domaren i försvarsunderrättelsedomstolen, som ska döma om FRA gör rätt eller inte, har ingen tidigare erfarenhet i ämnet. Vilken cirkus det är ändå.

  7. Introducing #GuardianCam on Instagram:

    Enkelt och spännande grepp av Guardian!

  8. Svenska marinen i Afghanistan gör parodi på Grease lightning « Youtubes bästa klipp – topplista vecka/månad/år:

    Det här måste ju kommenteras. För just när Zlatans hajpade reklamfilm passerat någon miljon kommer den här ut. Och har nästan 1,5 miljoner visningar. Och är gjord av svenska soldater som bara har lite roligt på fritiden i Afghanistan. Och så smart och bra det hanteras av Försvarsmakten! Heja! http://www.dn.se/nyheter/sverige/svenska-soldater-i-grease-parodi-youtube-fluga/

  9. GP testar rörligt på Instagram | Medievärlden:

    ”testar” var väl att ta i när det bara är en post så länge, men väldigt kul! Heja @goteborgsposten! Kolla förresten också tv4:s försök

Previous post:

Next post: