≡ Menu

Hitta, Gardell, föråldrad

  • Gardellprogrammet igen
    – Någon verkar ha framfört kritiken att samfundsordförande Stefan Swärd och Stanley Sjöberg användes i Gardells program som ”gisslan”. Fantastiskt.
  • Vad är det du tror att jag köper, kära mediebransch?
    – Om att nyheter och varumärken mer handlar om att skaffa sig vänner än något annat.
  • ”It-konsulterna är föråldrade”
    – ”Problemet är att de traditionella it-konsulterna lever kvar i föråldrade affärsmodeller där antalet debiterade timmar står i centrum, då finns det inga incitament att slutleverera. De traditionella it-konsulterna tjänar för mycket pengar på att lösa samma problem om och om igen.”Väldigt sant.

  • Hitta.se vs Eniro
    – Varför Hitta.se har gått om Eniro som största telefonsökmotor på nätet.
  • Rekordvecka på varldenidag.se igen!
    – Det här är roligt. Inte så mkt för mänskligheten som för Dagen.se som aldrig haft någon egentlig konkurrens. Världenidag.se ligger fortfarande långt, långt efter. Men att de åtminstone klättrar betyder mkt.
    Svensk kyrkosfär skulle må bra av två medier som krigade om att vara populärast på nätet
Här ansvarar den som skriver kommentarer för sitt eget innehåll
  • Andreas mars 4, 2010, 07:43

    VI: Nu har ju de iof så få klick att det mycket väl kan vara Emanuels randanmärkningar-effekten i samband med Siewert-debatten som slår igenom.

  • Andreas mars 4, 2010, 08:43

    VI: Nu har ju de iof så få klick att det mycket väl kan vara Emanuels randanmärkningar-effekten i samband med Siewert-debatten som slår igenom.

  • Peter T mars 9, 2010, 21:25

    Som konsult i IT-branschen kan jag berätta att det är förtvivlat svårt att försöka övertala kunderna att betala en delmängd av den besparing som uppstår efter en effektivisering av verksamheten.
    Kunderna vågar inte sätta sig i en lösningsbaserad faktureringsmodell utan vill prompt betala per timme.

  • Peter T mars 9, 2010, 22:25

    Som konsult i IT-branschen kan jag berätta att det är förtvivlat svårt att försöka övertala kunderna att betala en delmängd av den besparing som uppstår efter en effektivisering av verksamheten.
    Kunderna vågar inte sätta sig i en lösningsbaserad faktureringsmodell utan vill prompt betala per timme.

Lämna ett svar till AndreasAvbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Upptäck mer från Emanuel Karlsten

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa