≡ Menu

Krångel med telefonnr

Den senaste veckan har det varit rejält krångel med mitt telefonnummer.

Jag har som vanligt 0702772030, men just nu ligger det vilande hos en gammal operatör i väntan på att Telia ska vakna.

Så den här veckan, i dag och antagligen fram till måndag, finns jag på det tillfälliga numret 0707821064

Så vet du varför jag inte svarat på sms eller i telefon den senaste tiden. Om du försökt.

Här ansvarar den som skriver kommentarer för sitt eget innehåll
  • Lena Andersson februari 26, 2010, 11:55

    Hej Emanuel,

    Jag heter Lena och jobbar på Telia Kundservice. Först och främst vill jag hälsa dig välkommen till Telia och jag är glad att du valt oss som operatör.

    Jag läste ditt inlägg och jag tycker det är tråkigt att du tvingas använda ett annat telefonnummer fram tills porteringen till oss har gått igenom. Jag kollade därför lite djupare i ditt ärende, för att försöka lösa din telefonsituation och att få igång ditt abonnemang.
    Det jag fann var att du beställt inportering till oss den 25/2. En inportering tar 3 arbetsdagar att genomföra, vilket innebär att ditt abonnemang kommer att startas upp hos oss den 3/3. Hanteringstiden är en gemensam överenskommelse mellan operatörerna och behövs för att alla system ska hinna med att uppdateras och SIMkort skapas mm. Jag har försökt att skynda på processen men dessvärre är det inte möjligt.

    Det som gör mig lite förvånad är att ditt abonnemang inte fungerar. I porteringsprocessen så skall abonnemanget fungera genom hela porteringen, förutom i en timme då själva porteringen till oss sker. Den timmen brukar vi lägga till nattetid, då det vanligtvis råder minst trafik.

    Jag råder dig till att kontakta din tidigare operatör och kolla med dem varför inte abonnemanget fungerar, för hos oss finns det inga hinder vad jag kan se. Abonnemanget ligger kvar hos den tidigare operatören tills den dag då porteringen går igenom, i ditt fall 3/3.

    Åter igen så vill jag hälsa dig välkommen till oss och skulle du behöva vår hjälp så når du oss, förutom via våra ordinarie kundtjänstingångar, enkelt via Twitter: Twitter:@telia_service.

    Med vänliga hälsningar
    Lena Andersson
    Telia Kundservice

    • Emanuel Karlsten februari 26, 2010, 14:39

      Hej, jo. Tro mig. Jag har inte suttit och väntat vid min blogg för svar. jag har ringt i flera veckor både till er och de som äger mitt abonnemang.
      I går visade det sig att jag är tvungen att skriva på en fullmakt. Det hade de två tidigare jag samtalat med aldrig påpekat. De sa att det var min tidigare operatör som strulade.
      Därför var det först den 25/2 som det blev en portering.
      Mitt nuvarande nummer ligger vilande hos min gamla operatör, vilket gör dessa tre dagar helt onödiga och orimliga.

  • Lena Andersson februari 26, 2010, 12:55

    Hej Emanuel,

    Jag heter Lena och jobbar på Telia Kundservice. Först och främst vill jag hälsa dig välkommen till Telia och jag är glad att du valt oss som operatör.

    Jag läste ditt inlägg och jag tycker det är tråkigt att du tvingas använda ett annat telefonnummer fram tills porteringen till oss har gått igenom. Jag kollade därför lite djupare i ditt ärende, för att försöka lösa din telefonsituation och att få igång ditt abonnemang.
    Det jag fann var att du beställt inportering till oss den 25/2. En inportering tar 3 arbetsdagar att genomföra, vilket innebär att ditt abonnemang kommer att startas upp hos oss den 3/3. Hanteringstiden är en gemensam överenskommelse mellan operatörerna och behövs för att alla system ska hinna med att uppdateras och SIMkort skapas mm. Jag har försökt att skynda på processen men dessvärre är det inte möjligt.

    Det som gör mig lite förvånad är att ditt abonnemang inte fungerar. I porteringsprocessen så skall abonnemanget fungera genom hela porteringen, förutom i en timme då själva porteringen till oss sker. Den timmen brukar vi lägga till nattetid, då det vanligtvis råder minst trafik.

    Jag råder dig till att kontakta din tidigare operatör och kolla med dem varför inte abonnemanget fungerar, för hos oss finns det inga hinder vad jag kan se. Abonnemanget ligger kvar hos den tidigare operatören tills den dag då porteringen går igenom, i ditt fall 3/3.

    Åter igen så vill jag hälsa dig välkommen till oss och skulle du behöva vår hjälp så når du oss, förutom via våra ordinarie kundtjänstingångar, enkelt via Twitter: Twitter:@telia_service.

    Med vänliga hälsningar
    Lena Andersson
    Telia Kundservice

    • Emanuel Karlsten februari 26, 2010, 15:39

      Hej, jo. Tro mig. Jag har inte suttit och väntat vid min blogg för svar. jag har ringt i flera veckor både till er och de som äger mitt abonnemang.
      I går visade det sig att jag är tvungen att skriva på en fullmakt. Det hade de två tidigare jag samtalat med aldrig påpekat. De sa att det var min tidigare operatör som strulade.
      Därför var det först den 25/2 som det blev en portering.
      Mitt nuvarande nummer ligger vilande hos min gamla operatör, vilket gör dessa tre dagar helt onödiga och orimliga.

  • Josefin februari 26, 2010, 18:58

    Okej, då är du förlåten!

  • Josefin februari 26, 2010, 19:58

    Okej, då är du förlåten!

Lämna ett svar till JosefinAvbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Upptäck mer från Emanuel Karlsten

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa