- Öppet brev till Team Eric Saade – hd.se:
Det är för texter som dessa @patriklu är en av landets bästa skribenter. Så ledigt och engagerat tar han sig an sina ämnen. Heja!
- Webbdagarna Stockholm Del 4 | internetworld | Bambuser:
Lyssna 1h09min in på @ronnestam’s presentation! Så väl värt 30 minuter av din tid! Super! Och även om jag tror syftet var mest en tankeställare kan jag inte låta bli att fråga: Vad händer om vi blir Angry birds-finland, skjuts inte problemet då bara över på nästa och nästa och nästa? Var tar alla pengar som sparas vägen?
- Facebook blev vägen till det goda samtalet | Medievärlden:
@sandrina berättar om hur HD.se upplevde ett bättre samtal när de plockade in facebook-kommentarer. Vilket inte är konstigt. Det HD gör är att importera en redan fungerande kommentarskultur till HD. För det är just det de flesta medier misslyckats med – att odla en kommentarskultur där goda kommentarer premieras. Det kan tyckas energikrävande (det är därför man har kopplat in interaktiv säkerhet), men handlar framförallt om att använda tekniken till sin fördel.
Se hur Wikipedia lyckats – utan ett externt avlönat modereringssystem. - Twitter Blog: Twitter turns six:
Twitter har fyllt sex år! Hurra!
- Hör Aschbergs raserianfall – i direktsändning | Aschberg | Radio1:
Garvar ihjäl mig!
- Resumé: Körde ihjäl 11 renar – nu lämnar han Aftonbladet:
Detta kan mycket väl vara den konstigaste vinkel jag någonsin sett en branschtidning ta på en reporterövergång.
- Intervju med Hanna Widerstedt | Pascal Engman:
Detta kan vara en av de märkligaste intervjuer på länge
- Why I’m leaving as the CEO of Twingly « Twingly Blog:
Martin Källström har nog betytt mer för mediesveriges utveckling och förhållningen till bloggar än många kan förstå. Nu går han vidare från Twingly till nytt. Allt gott och tack för vad du gjort (och även för fina ord i din text!)
- Fega pirater bakom ny näthajp | Kultur | SvD:
hehe, det roligaste med detta är väl att krönikören ägs totalt i kommentarerna: “Om en mycket användbar sajt är ‘för bra för att vara laglig’ så är det fel på lagen, inte sajten”
- TV4 missförstår Bambuser – eller misskrediterar? | jardenberg unedited:
Men sjukt, tv4! Hur kan det vara tillåtet med så lite kunskap kring sådant här? Även om Hans Eriksson hjälper till genom att själv ta ansvar – vilket möjligtvis gör det svårare för journalisterna. men ändå. Det är inte _så_ mkt en teknikfråga som en publicistfråga, vilket journalisterna i det här fallet borde förstå.
- March 12, 2012 – Grover Norquist – The Daily Show With Jon Stewart – Full Episode Video | Comedy Central:
Det här är så löjligt träffande om Kony. Jag är ingen big fan av Jon Stewart, men detta var extrem bra!
- Posterous Joins the Flock at Twitter:
Det gär får ju idéerna att gå igång. Söker sig Twitter mot tumblr-hållet? Eller vill de bara ha ett gäng smarta människor i stallet?
- Har källkritik blivit omodernt? « Sociala medier:
Så väldigt konstigt hur man kan vara så nonchalant mot digitala medier. Dags att skriva nåt samlat om det här igen snart, känner jag. För fler år sedan var föraktet mot de som tjänade pengar på nätet. skrev då: http://www.dagen.se/blogg/emanuel/2009/08/mediernas-radsla-eller-spotify-betalar-battre-an-radio
- Com Hems flyttavgift | Niklas Jakobsen – Musikberoende webbutvecklare som älskar cykling och driver eget företag:
Jag har blivit Comhem-kund. Trots att jag försökt stoppa alla i min omgivning som blivit det. Men ett hål i väggen – vad kan gå fel, liksom? Allt. Det har krånglat från dag1. Suppporten gör olika sätt för att dribbla bort mig. Modemet jag fått är värdelöst. Och jag ger upp. Hoppas på nåt mirakel. Att allt ska lösa sig själv.
Och så läser jag sånt här. Och inser – jag skäms över att vara Comhem-kund. - Kony 2012 vs Anti Scampi | Monas hörna:
Det här tycker jag var väldigt välformulerat och bra tankar kring vad som gör en kampanj social. @MonaWallin har erfarenheter från den (braiga!) kampanje Anti Scampi och jämför dens succé med #Kony2012
- Instagram Announces Android Version:
Ja, det var väl på tiden. Grattis världen!
- Countering the Google Plus Image Problem – NYTimes.com:
Klurigt det här med Google+ och antalet användare. Google försöker envist hamra in att de är lyckade, att det är deras mest snabbväxande produkt någonsin osv. Skeptikerna, även undertecknad, skakar på huvudet. Framförallt över känslan när man väl checkar in. Det är fortfarande mest nördar. Vilket kanske inte är konstigt? Men knappast övertygande.
Egentligen spelar allt det där väldigt liten roll. Det är över tid som Google+ behöver bevisa sig. Inte med siffror för att göra skeptikernördar nöjda.
Next post: Jag slänger käft med Paul Ronge
Previous post: Ikväll kan vi vinna Guldspade!