≡ Menu

Hittat, länkat, kommenterat – October 1, 2013

  1. Federley ratades av medier – ville inte kritisera Svantesson – Dagen:

    @federley är positiv till @esvantesson, men det var inte lika intressant att återge av medier. Det är ändå lite märkligt, väl?

  2. Gästen: Den intoleranta toleransen – Opinion – Norrbottens-Kuriren:

    Sitter och samlar på alla bra texter nu om den intoleranta toleransen kring @esvantesson

  3. Twitter / jullander: SD:s gruppledare i #Borås …:

    Fantastiskt citat! Fler fragment från intervjun här: http://www.bt.se/nyheter/boras/%283943923%29.gm
    Där det framförallt blir uppenbart hur lokaljournalistik ska fungera. Heja! 

  4. Gilla olika – på riktigt | Malin Siwe:

    Jag hade tänkt att skriva något eget om turerna kring @esvantesson och kritiken mot att hon är kristen och med i en karismatisk församling. Men Malin Siwe får med i princip allt i den här krönikan. Läs!

  5. Case blog:

    Det imponerande här är väl inte att Aftonbladet passerar SVT i playkanalerna (det vore väl konstigt annars, med tanke på Aftonbladet.se:s enorma räckvidd), utan att Youtube når nästan en fjärdedel av svenskarna – varje dag! Det är ju en helt bisarr räckvidd! Och tänk vad det innebär för traditionell tv!

  6. ’Exakt som Livets ord’ | Nyheter | Aftonbladet:

    Det här är ett typexempel på en slapp och slentrianmässig journalistik. Aftonbladet lyfter upp att nya arbetsmarknadsministern @esvantesson har en bakgrund i Livets ord, lämnat det och är nu med i Kristet center i Örebro. Det finns såklart en del att säga om det, men att låta Per Kornhall uttala sig som expert? Det är väldigt märkligt. Per Kornhall är en före detta medlem och lärare i Livets ord som hoppade av. Det gör honom som bäst till en initierad kritiker, inte expert i någon objektiv journalistisk betydelse eller definition. 
    När det finns så många som är just det är det pinsamt av Aftonbladet att inte komma längre. 

  7. Kjell Häglund om Sveriges it-politik: ”En enda makaber trehövdad tragedi för detta land” – M3:

    Den här texten från Kjell Häglund. Så frustrerad, så uppgiven. Vi är så många som känner likadant, försöker på samma sätt att få de som tar besluten att förstå. Hur länge kan det få fortgå? Och när blir det för sent att göra något åt det? Så väldigt uppgivet.

  8. di.se – Valet avgörs på nätet:

    DI gör stort jobb om upptrappningen av valkampanjerna nu. Jag uttalar mig lite om de tveksamma digitala strategierna som partipolitiken har. Gissar att det finns anledning att återkomma till det här.

  9. Twitter / weekend68: Idag lanserar flera …:

    Schibstedt-sajter, med Aftonbladet, svd och Blocket i spetsen, börjar fostra Sverige i att uppdatera sina webbläsare! Heja!

  10. Real life spam… (via @sweddit)

  11. VF större än NWT på nätet | Medievärlden:

    Den enes död, den andres bröd. När NWT inför betalvägg, klättrar konkurrenten VF förbi. Vem vinner på det i längden? Den som lyckas bromsa en pappersupplaga eller den som lyckas bli relevant på nätet?

  12. Studio Total:

    Studio total lägger ner, efter fem år. Ändå imponerande att se deras trackrecord. Att en reklam och pr-byrå kan lämna sådana avtryck kommer gå till historien.

  13. Kung markatta gör reklam mot Barilla:

    Barilla har gjort ett uttalande om att de aldrig skulle göra en reklamfilm med ett homosexuellt par. Barilla säljer inte bara mycket pasta i Sverige, de äger också Wasa knäckebröd, vilket såklart skapat massor av rabalder i Sverige. Men också smart motreklam av Barillas konkurrenter. Som här.

  14. Bra jobbat Jonas! – Imgur:

    V:s partiledare Jonas Sjöstedt spelar. Spel. Eller om det är sonen, som han senare ursäktade sig. Men detta är ju bara fantastiskt! 

  15. ”Det krävs resurser för kvalitativ journalistik” – – Nyheter – Norrländska Socialdemokraten – NORRLÄNDSKA SOCIALDEMOKRATEN:

    Det här var bland det dummaste jag läst. Har vi inte kommit längre? Stoppar man huvudet så djupt ner i sanden? Läs de bifogade länkarna. Man häpnar. Ska man ens behöva argumentera mot sådant här? 

  16. Alla bilder – ROI mäkleri:

    Så, ytterligare ett försök från en mäklare att göra sin bostadsannons viral. Denna gång med någon slags överklassironi med särskilt ostiga bilder. Men är inte det märkligaste med den här annonsen att de helt glömt att fota själva huset? Idén är väl annars att man använder detaljer som ska göra länken rolig att sprida – för att också få intressenter? Det verkar man ha struntat i här. (sparade bilderna här, för arkivet)

  17. This just in! Nästan ingen vill betala för journalistik…:

    Imponerande av @stroemberg att än en gång orka förklara varför betalväggar omöjligt kan vara vägen att gå för en lokaltidning.

  18. Fall from bridge – FAIL! Epic fail! Crash! – YouTube:

    Någon skickade det här till mig häromdagen i ett försök att få en viral. Jag föreläser ibland om att det inte alltid är lätt att veta vad som är fejk och inte och att det handlar om en magkänsla. Det här kommer bli ett lysande exempel. Vilket fenomenalt uselt fejkat youtubeklipp!

  19. Lågprisjätte står bakom pr-bluff | Nyheter | Aftonbladet:

    Här har Paul Ronge helt fel. Det här är långt ifrån omoraliskt eller fel. För Lidl har inte medvetet lurats. De har öppnat en restaurang och de har serverat bra mat. Det enda finessen är att Lidls råvaror används. Detta är bara briljant pr. Jag lyfter på hatten! (missa inte reklamfilmen!)

Här ansvarar den som skriver kommentarer för sitt eget innehåll

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Upptäck mer från Emanuel Karlsten

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa