≡ Menu

Hittat, länkat och kommenterat – April 16, 2011

  • Twitter’s trending topics need some fine tuning
  • – Sverige har fått ett eget trending topic-listning på Twitter som ni kanske sett. Men den verkar behöva trimmas en del fortf. Media culpa har mer om saken.

  • Påskgodis
  • – Helt otroligt att det redan är påsk.

  • Maggio gör det igen
  • – Både anekdoten och Maggios PR – wow så kreativt!

  • Frank ska få DN att spira
  • – Oj, spännande värvning! Frank är på många sätt ett lite udda wildcard. Chefredaktör, men egentligen mest AD, vad jag förstår. Med gott rykte om att vara bra på båda. Spännande, som sagt.

  • 5 Simple Web Apps For Saving Time at Work
  • – Kolla de två första tipsen här! Jag hade missat, grymma!

  • Gör som Jesus!
  • – Intressant val av marknadsföring.

  • Dags att träna lite Ebba? | Posh24.se
  • – Allvarligt talat. Satte ni den här rubriken? Skrev ni den där artikeln? På riktigt? Kvinnan födde barn i förrgår! Idioter.

  • Doktor Spinn’s Daily PR Links
  • – Missa inte Jerrys kommentar här om hur Spotify borde hanterat saken. Istället för att döda freemiumkunderna locka premium till nya nivåer. Det där är riktigt smarta grejer. Men jag gissar att de ändå är piskade till det här av USA. Det är synd.

  • Spotify to Cut Back on Free Music
  • – Spotify drar ner på gratislyssnandet. Vilket i teorin skulle kunna bana väg för konkurrenter och piratlyssnande. Men en sådan avstickare blir nog temporär. Alla (utom piratlyssning, men vem orkar hålla på med sånt igen?) konkurrenter kommer att stå inför samma återvändsgränd, tids nog. Men det här kräver mer djupdykning. Krönika? Hm. Måste skrivas i helgen.

  • Två nya appar från Dagens Nyheter: Kronstams vinguide och Ribbings etikettguide
  • – Dn:s nya inkomstben, betalappar. Smart och rätt om än ingen frälsare.

  • Utvecklingsbloggen för nya vk.se
  • – Yey! Vi följer!

  • Kanal 5 kapar Fenomen
  • – Thank god. Vilket sopigt program det är.

  • Skrämmande sant.
  • – Min mor hittar fint citat: ”Hur kan vi vänta på en sällsynt fågel, men vända bort blicken när vi möter en udda människa? Hur kan vi värdera ett feltryckt frimärke till flera miljoner, men en kanststött människa till ingenting? Varför behandlar vi ömtåligt glas med silkesvantar, men låter sköra människor hamna på gatan?”

  • Rebecca Black Hits 100 Million Views
  • – Om du inte vet vem Rebecka Black och hennes meningslösa musikvideo är, är det dags att klicka här ovan. Ett youtubememe som på många sätt är oförståeligt, men nog så viktigt att försöka förstå. Hur det dåliga kan bli något bra, trots att det bara är dåligt. Äh, ni fattar.

Här ansvarar den som skriver kommentarer för sitt eget innehåll

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Next post:

Previous post: