- Milan Sevos makeover – DN.SE
- Antisemit byggde Wikileaks nätverk i Sverige
- Sociala medie-konsulternas tid är över – Dagens Media
- Trendbrottet – Dagens Samhälle ökar upplagan | Medievärlden
- Säsongsslut för utskällda Debatt – Kultur & Nöjen – Sydsvenskan – Nyheter dygnet runt
- "Papperstidningen kommer att försvinna" – Dagens Media
– Det här var bra om gangsterboken om kungen, Milan Sevos och Nuri Kino. Bra och bitsk läsning!
– Oj, håll koll på det här när Expo kommer ut!
– Rubriken är väl lite missvisande här. För Synnöve säger väl snarare att det är större behov än någonsin att få hjälp av expertkonsulter för att förstå att sociala medier inte kan likställas med traditionella reklam. Och HUR man sedan gör.
Men det löjliga är att VAD man gör fortfarande efterfrågas lika mycket i dag som för fem år sedan. Jag skulle utan problem kunna hålla exakt samma föredrag i dag som jag höll för fyra år sedan – när jag började. Så lite har hänt, så låg är kunskapsspridningen.
– Säger det här egentligen någonting? Alls? Ofattbart beslut.
– Sydsvenskan ringde häromdagen för att prata om min bloggpost om varför jag tackar nej till SVTdebatt. Jag tog där upp hur SVTdebatt efteråt mejlade och tackade för att jag kallade dem ”aschbergdebatt i svt-kostym”. Det bekräftar Belinda här. Det är så märkligt detta. Sedan när blev det public service uppdrag att göra Jerry Springer? http://www.medievarlden.se/diskussion/2011/03/darfor-tackade-jag-nej-t
– Det här är bra, rätt och modigt av @janhelin att säga. Men osäkert om det är strategiskt riktigt. Alla vet det så klart, men hans otroligt traditionsbundna annonsörer kan reagera starkare än de borde på beskedet och känna sig ovälkomna. Eller att de inte vill annonsera i ett format som chefredaktören väntar ska självdö. Det är en svår och märklig balansgång vi går till mötes. Men klart är: pappersproduktionen är ett ok som knappast gör journalistiken några tjänster. Förutom betalning.