
Så, jag kunde inte hålla mig från att springa upp och se vad Studio totals årliga stunt var i år. [[Studio total]] är en av de mest okonventionella PR-byråerna Sverige har. Förra året brände de 100 000 kr på en grill tillsammans med [[FI]]. För två år sedan låtsades de starta ett kulturparti tillsammans med Riksteatern. Allt fick enormt mycket media. Förväntningarna var således höga i år. Inte minst effektivt hajpat av Studio total själva som menar att det här skulle vara deras bästa någonsin.
Men vilket antiklimax det blev. Inte för att frågan var dålig – tvärtom, Amelia startar en kampanj för att få in fler kvinnor i bestämmandeposition – utan för att utförandet var så fattigt. En chefredaktör på ett bord, en banderoll på en bank (med låg närvaro av kvinnor i styrelsen) och ett PA-system man inte använde.
Media var där, uppmärksamhet gavs, men alla tycktes känna ”var det inte mer?”.
Själv undrar jag om något gick fel. Om det skulle gjorts något mer spektakulärt som inte hanns med, som förlorade på tekniken.
Förväntningarna var skyhöga.
I år brände inte Studio total pengar, de brände sensationskapital.
Här är en kort bambuserklipp från talet:
Fast hade det kommit ut en sur bankdirektör och börjat bråka så HADe det väl kunnat bli lite hallabalo och betydligt mer ”intressant” för media och journalister. Eller hade det inte räckt??
http://kulmedfejjan.tumblr.com/post/7262466602 ;)
Jag tycker att det var roligt att från den vinkeln kameramannen i filmen stod så läste man banderollen:
HÄR
BESTÄMMER
MÄN,
vi tänker.
Det var ju DET dom skapade. Ett antiklimax. Antar att de var det som var deras plan. Dom gjorde en ”Årets” i år igen. Bra gjort.
Ja, det gav möjligtvis studio total den uppmärksamhet de ville ha (även om jag tror det är en efterhandskonstruktion), men vilken start fick Amelias jämställdhetskampanj?