
Kommentarsfält och inkorgar får ovanligt många besök från porr-botar. Spam som bjuder in till betaltjänster, eller är rena bedrägerier, stoppas vanligtvis snabbt av Facebook. Men på grund av corona-pandemin har sociala medier-jätten fått prioritera om.
Robin Calmegård är en av de som anmält porrbotar fick ett autosvar från Instagram om att de har mindre kapacitet att granska anmälan, på grund av coronaviruspandemin. ”Det innebär att vi endast kan granska det innehåll som potentiellt kan göra mest skada”

Facebook Sverige bekräftar att sajten nu behöver prioritera och hänvisar till ett pressmeddelande, där man anger att många av sajtens moderatorer nu kommer att arbeta hemifrån, och att man därför får reducerad kapacitet.
Man kan därför räkna med att en del anmälningar inte kommer att beaktas alls och att systemet kommer förlita sig allt mer på automatiserad moderering.
”Some contract reviewers will work from home, but with a reduced and remote workforce, we will now rely more on our automated systems to detect and remove violating content and disable accounts. As a result, we expect to make more mistakes, and reviews will take longer than normal, but we will continue to monitor how our systems are performing and make adjustments. In addition, reviewing content can be challenging, and working from home presents new obstacles in providing support to our teams, but we’re working to ensure our content reviewers have the resources and help they need during this time.
User Reports: When people report content to us that they believe violates our policies, they will see a new message letting them know that we have fewer content reviewers available and will prioritize reported content that has the greatest potential to harm our community. This means some reports will not be reviewed as quickly as they used to be and we will not get to some reports at all.
Appeals: Normally when we remove content, we offer the person who posted it the option to request that we review the content again if they think we made a mistake. Now, given our reduced workforce, we’ll give people the option to tell us that they disagree with our decision and we’ll monitor that feedback to improve our accuracy, but we likely won’t review content a second time.”