- Mannen och skulden – Kultur & Nöjen – Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt:
Helgens viktigaste läsning. Om en svensk norm som håller på att luckras upp i kölvattnet av alla stormar mot våldtäktsdomarna.
- Kjöllers fynd i våldtäktsdomen rena lögner | Politism:
Jag tycker det här är grymt av @genusfolket. Men också problematiskt. För jag läste Kjöllers text om våldtäktsdomen och tyckte det var bra, men nu när Almestad gett ny bild så kvarstår ju bara det. Två bilder. Varför tar man inte chansen att kontakta Kjöller och reda ut saken?
Det är verkligen opinionsjournalistikens svagaste sida. Om man nu ens kan kalla det journalistik. - App Store Pulls ’Barbie’ Plastic-Surgery App Following Backlash:
Detta var det vidrigaste. En barnapp där man ska göra plastikkirurgi på en tjock-barbie, för att hon ska bli smal-barbie. För barn! Cynismen i detta, det finns inga gränser.
- Skattekollen – Vart går dina skattepengar?:
Skattekollen är tillbaka, uppdaterad med nya siffror för 2014. och framförallt – i direkt samarbete med flera kommuner! Smart av skaparen av tjänsten, Filip Hadenius
- Stoppade av rektorn | GT:
Under kan ske! När Expressen nu fått ytterligare en viral på över 30 000 facebookinteraktioner för en tio år gammal artikel – så uppdaterar de faktiskt och skriver just det. Att det är en tio år gammal artikel. Tack! Vi är på väg! Heja!
- Max fyller 100 000 likes – hyr in svensk youtubesångare « Youtubes bästa klipp – topplista vecka/månad/år:
Jag är inte helt med på det här. Handlar det om att det är enkelt för Max? Att det inte kostar dem så mycket att testa och därför gör de det? Jag älskar @danielnordberg1:s ambitioner med sin youtubekanal, men den här kändes… för tolvåringar. Men å andra sidan kanske det är en yngre tonårspublik Max vill nå?
Som experiment är det hursomhelst bra. - TV4 söker YouTube-redaktör inom TV4Play – TV4 – tv4.se:
Nu är det klart. TV4 ska börja satsa på Youtube. Och de gör det utan United screens, som ju delvis ägs av Bonnier. En liten branschskräll, det också.
- hd.se direktrapporterade från Ivanhoe – hd.se:
Detta missade jag – att HD direktrapporterade Ivanhoe under nyårsdagen! Totalt meningslös, men väldigt rolig grej!
- Nils succéannons gav 100 jobberbjudanden – Sundsvall – www.dagbladet.se:
Jag kan inte låta bli att reagera på några saker här. 1) Hur kan det det blir webbrekord för ST av att ha knappt 3 000 facebookinteraktioner på en artikel? Har en dagstidning så lite trafik, är man så oengagerade? 2) Om man nu har det, måste man kissa på sig i byxan av upphetsning om saken? Artikeln fullkomligt dryper av klickhysteri, med länkar överallt och upphetsning över att TT till och med gjort en story på saken. I länkade artiklar förklaras det att “stora delar av Sverige” känner till saken. 3) Och till sist ifrågasätter jag det stora nyhetsvärdet. Även om det lättsmälta såklart är härligt och viktigt. Hm.
- Föräldrar farligare än skärmen – Gästkrönika – Ystads Allehanda – Nyheter dygnet runt:
Det här var väl väldigt tankvärt om föräldraansvaret istället för barnasvaret om varför barn sitter vid telefonen.
- Sveriges mest virala publicister – december 2013:
Bonnier fortsätter leverera statistik o vilka artiklar som är mest virala och vilka mediehus som delas mest. men jag saknar SR på listan? Och flera andra också. Som Politism. Är de inte medräknade, eller når de bara inte upp?
Next post: En födelsedag i ett nytt liv
Previous post: Hittat, länkat, kommenterat – January 10, 2014
hussvamp Excellent entry! It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained!